Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies, welke door zowel Seniorenvoordeelkaart.be als derde partijen worden geplaatst. Dit doen wij om de functionaliteiten op onze website mogelijk te maken, om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag, socialmediatoepassingen te bieden, om klantprofielen op te bouwen en om jouw advertentieaanbod te verbeteren Door verder te klikken op onze website, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.

Veelgestelde vragen

Shoppen met geld terug acties

Ga naar www.seniorenvoordeelkaart.be voordat u een aankoop doet, log in en klik via onze links naar de webshop van uw keuze om uw aankoop te doen. Wij registreren uw aankoop en schrijven het bedrag van de geld terug actie bij in uw account op Seniorenvoordeelkaart.

Ja, alleen als u bent ingelogd bij Seniorenvoordeelkaart en klikt op de links op onze website, kunnen we uw aankoop registreren en het vermelde bedrag van de geld terug actie. Zonder inloggen is registratie van uw aankoop niet mogelijk en kunnen wij geen bedrag terug geven.

U krijgt geld terug op aankopen bij de geld terug sectie, bij Seniorenvoordeelkaart, aangesloten webshops. Klik hier voor een overzicht van alle aangesloten webshops of ga op de website naar Shoppen. Bij elke webshop staat aangegeven hoeveel geld terug u per aankoop van Seniorenvoordeelkaart ontvangt.

De hoeveelheid geld terug varieert per webshop en soms zelfs per type product of dienst. De door Seniorenvoordeelkaart verstrekte hoeveelheid van de geld terug acties(een vast bedrag per aankoop of een percentage van het totale aankoopbedrag) staat aangegeven bij de informatie over de webshop. De hoeveelheid van de geld terug acties wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten.

In principe wel, indien u shopt in de sectie met geld terug, maar er zijn enkele uitzonderingen. Check daarom altijd de informatie van de webshop op Seniorenvoordeelkaart om te zien of de geld terug acties van toepassing is op het gehele assortiment van de webshop. Verschillen de hoogtes van de geld terug actie per productgroep, dan wordt dit bij de informatie over de shop weergegeven. Staat er slechts één percentage of -bedrag vermeld en geen verdere bijzonderheden? Dan geldt de geld terug actie voor het gehele assortiment van de webshop. De hoogte van het bedrag wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten.

Nee, u betaalt via Seniorenvoordeelkaart niet meer. Als u direct bij de betreffende webshop een aankoop zou doen, betaalt u dezelfde prijs. Seniorenvoordeelkaart geeft juist de bedragen van de geld terug acties op de prijs van de aangesloten webshop, dus u betaalt via Seniorenvoordeelkaart altijd minder.

Nee, bij het retourneren van een deel van de bestelling wordt de hoeveelheid geld terug aangepast. Er wordt geld terug gegeven over het bedrag waarvoor daadwerkelijk wordt aangekocht. In enkele gevallen komt de geld terug actie bij aanpassing van de bestelling of retournering van een deel van de aankoop in zijn geheel te vervallen. Wordt de gehele bestelling geretourneerd? Dan vervalt ook de gehele geld terug actie.

Ja, maar wij adviseren om alleen gebruik te maken van kortingscodes die worden vermeld op onze website. Kortingscodes van andere websites worden niet ondersteund, waardoor de geld terug actie van Seniorenvoordeelkaart komt te vervallen.

Nee, uw account bij Seniorenvoordeelkaart staat geheel los van uw accounts bij de aangesloten webshops.

Ja, om geld terug te krijgen van Seniorenvoordeelkaart moet u bij elke (nieuwe) aankoop via Seniorenvoordeelkaart doorklikken naar de webshop van uw keuze. U kunt wel meerdere producten tegelijk bestellen en geld terug krijgen, zolang het dezelfde bestelling betreft. Is uw bestelling bij de betreffende webshop afgerond? Ga dan opnieuw via Seniorenvoordeelkaart naar de betreffende webshop om een nieuwe order aan te maken en (opnieuw) te profiteren van de geld terug actie van Seniorenvoordeelkaart.

Aankopen worden gedaan bij de aangesloten webshops. Seniorenvoordeelkaart verkoopt zelf geen producten en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor producten die worden geleverd door derden. Bij vragen en/of klachten over aangekochte producten verwijzen we u dan ook door naar de betreffende webshop. Neem contact op met de webshop om het probleem op te lossen.

U ontvangt bij Seniorenvoordeelkaart geld terug over het orderbedrag van aankopen die u doet bij de aangesloten webshops. De reden dat het mogelijk is om geld terug te krijgen over uw aankopen, is doordat Seniorenvoordeelkaart een commissie per aankoop ontvangt van de aangesloten webshops. Deze commissie delen we met u waardoor u geld op uw aankopen terug kunt ontvangen.

Als u van plan bent een aankoop te doen via Seniorenvoordeelkaart, kan het handig zijn vooraf verschillende geld terug acties te vergelijken. Hoeveel geld terug u ontvangt, verschilt namelijk per webshop. Het kan dus zijn dat u bij de ene webshop meer geld terug ontvangt voor dezelfde aankoop dan bij de ander. U kunt geld terug acties met elkaar vergelijken door te zoeken binnen een categorie. Hierin ziet u direct welke aangesloten webshops we hebben in die categorie en hoeveel geld terug u per webshop ontvangt. U kunt daarnaast ook geld terug acties vergelijken door de verschillende webshops op te zoeken in de zoekbalk.

Mijn aankopen

De vergoedingen van de geld terug acties zijn in principe binnen 48 uur zichtbaar in uw account op Seniorenvoordeelkaart. Bij de status van de vergoeding staat na bijschrijving meestal In behandeling. Dit betekent dat uw aankoop is geregistreerd, maar nog moet worden goedgekeurd door de webshop. Hoe lang dit duurt, verschilt per webshop. Vaak binnen enkele weken, maar soms duurt het een paar maanden. Zodra de webshop uw aankoop heeft goedgekeurd, wordt de status in uw account op Seniorenvoordeelkaart aangepast in Uit te betalen en kunt u, indien het bedrag in uw Seniorenvoordeelkaart account hoger is dan 1.00, een uitbetaling aanvragen.

Uw aankoop en bijbehorende hoeveelheid geld terug wordt in principe binnen 48 uur getoond in uw account op Seniorenvoordeelkaart. De aankoop moet dan nog wel worden goedgekeurd door de betreffende webshop. Pas na goedkeuring door de webshop kunt u het bedrag van de geld terug actie laten uitbetalen. Bij elke aankoop in uw account staat aangegeven welke status de aankoop op dat moment heeft.

  • Bezoek, tussen het doorklikken naar de webshop vanaf Seniorenvoordeelkaart, geen andere websites en rond uw aankoop direct af.

  • Gebruik bij uw aankoop alleen kortingscodes die op Seniorenvoordeelkaart staan. Gebruikt u kortingscodes van andere websites, dan ontvangen wij geen vergoeding voor uw aankoop en geldt de geld terug actie niet.

  • Rond de aankoop volledig online af, neem tussendoor geen contact op met de klantenservice van de webshop (telefonisch of op een andere manier). Anders ontvangt u geen bedrag terug voor uw aankoop.

  • Accepteer de cookies van de webshop en Seniorenvoordeelkaart. Deze worden gebruikt om uw aankoop te registreren.

Bij elke aankoop in uw account op Seniorenvoordeelkaart staat de status van de aankoop vermeld. Er zijn verschillende statussen mogelijk:

  • In behandeling: uw aankoop is geregistreerd, maar moet nog worden gekeurd door de webshop.

  • Afgekeurd: uw aankoop is niet goedgekeurd door de webshop en kan daarom ook niet worden uitbetaald door Seniorenvoordeelkaart.

  • Uit te betalen: uw aankoop is goedgekeurd door de webshop en kunt u nu, zodra het bedrag van de geld terug acties meer dan 1.00 bedraagt, laten uitbetalen.

  • Uitbetaald: het door u bespaarde bedrag is door Seniorenvoordeelkaart aan u uitbetaald.

De status van een aankoop wordt automatisch gewijzigd, zodra wij een wijziging ontvangen van de betreffende webshop.

Aankopen krijgen de status uit te betalen zodra de betreffende webshop de aankoop heeft goedgekeurd. Hoe lang dit duurt, verschilt per webshop. Sommige webshops keuren de aankopen binnen enkele weken, terwijl het bij andere webshops een paar maanden kan duren.

Is een aankoop na 48 uur niet geregistreerd in uw account? Check dan of u aan de volgende voorwaarden hebt voldaan:

  • U bent aangemeld bij Seniorenvoordeelkaart en hebt ingelogd op de website voordat u de aankoop ging doen.

  • U bent via de link op Seniorenvoordeelkaart naar de betreffende webwinkel gegaan en heeft uw bestelling geplaatst.

  • De bestelling/order is niet gewijzigd en u heeft geen contact gehad met de webwinkel om de bestelling aan te passen of te annuleren. Bij wijziging van de bestelling kan het namelijk zijn dat de webwinkel een nieuwe order aanmaakt en de registratie via Seniorenvoordeelkaart komt te vervallen.

  • Uw aankoop behoort niet tot één van de uitzonderingen waar de geld terug actie niet voor geldig is. Als er een uitzondering is, wordt dit altijd vermeld in de voorwaarden op de webshop pagina op Seniorenvoordeelkaart.

Heeft u aan bovenstaande voorwaarden voldaan en is een aankoop niet zichtbaar in uw account? Laat dit dan binnen 30 dagen na aankoop aan ons weten. Stuur een e-mail naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​ met daarin gegevens over uw aankoop, zoals de webshop, orderdatum, bestelnummer en een kopie van de aankoopfactuur. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop niet is geregistreerd in uw account.

Wanneer een aankoop na 48 uur niet zichtbaar is in uw account, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de registratie. We willen graag voor u uitzoeken wat het probleem is. Wilt u een niet-geregistreerde aankoop aan ons doorgeven? Stuur een e-mail naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​ met daarin gegevens over uw aankoop, zoals de webshop, orderdatum, bestelnummer en een kopie van de aankoopfactuur. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop niet is geregistreerd in uw account.

Soms wordt de geld terug actie door een aankoop door de betreffende webshop afgekeurd. Wellicht heeft u uw bestelling geretourneerd, tussentijds gewijzigd of geannuleerd. Wanneer dit niet het geval is, kunt u binnen 30 dagen na afkeur een e-mail sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop is afgekeurd. Let op: Dat u geld terug krijgt is nooit gegarandeerd. Wij doen er alles aan om uw bedrag alsnog te claimen, maar kunnen dit niet garanderen.

Voor aankoopbedragen en het bereken van de hoeveelheid geld terug is Seniorenvoordeelkaart afhankelijk van de betreffende webshop. In de meeste gevallen wordt de geld terug actie berekend over het aankoopbedrag exclusief verzendkosten en BTW. Hierdoor kan het aankoopbedrag in uw account lager zijn dan het bedrag dat u daadwerkelijk aan de webshop hebt betaald. Klopt uw gekregen geld terug bedrag (berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW en andere bijkomende kosten) niet, stuur dan binnen 30 dagen na de aankoop een e-mail naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​. Wij gaan dan uitzoeken waarom het bedrag dat u heeft terug gekregen incorrect in uw account staat.

Betalingen

U kunt een uitbetaling aanvragen zodra het Uit te betalen tegoed in uw account op Seniorenvoordeelkaart 1.00 of meer bedraagt. In het totale tegoed worden alleen aankopen meegerekend die de status uit te betalen hebben. U bent niet verplicht om uw tegoed direct te laten uitbetalen zodra u het minimum uitbetalingsbedrag hebt bereikt. U kunt het ook laten staan in uw account en pas bij een hoger tegoed laten uitbetalen.

Nee, er worden geen kosten in rekening gebracht voor het aanvragen van een uitbetaling.

Tegoeden worden uitbetaald in geld op uw bankrekening.

Uitbetalingsaanvragen worden door Seniorenvoordeelkaart binnen 30 dagen verwerkt. Binnen enkele dagen na verwerking van de aanvraag wordt het tegoed bijgeschreven op de bankrekening van de gebruiker.

De termijn voor het verwerken van een uitbetalingsaanvraag is maximaal 30 dagen. Is deze termijn verstreken en heeft u het tegoed nog niet in de gekozen uitbetalingsvorm ontvangen? Neem dan contact met ons op en wij proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Zodra u een uitbetaling hebt aangevraagd, sturen we een e-mail met een bevestigingslink om de aanvraag te bevestigen. Alleen als uw uitbetalingsaanvraag is bevestigd via de bevestigingslink wordt uw uitbetaling in behandeling genomen en binnen 30 dagen verwerkt. Heeft u de bevestigingsmail niet ontvangen? Dan raden we u aan eerst uw spambox te controleren. Als u de e-mail ook niet in uw spambox heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.

Mijn Seniorenvoordeelkaart

We proberen aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Doorgaans ontvangt u de pas binnen 3 werkdagen. Heeft u de pas na 5 werkdagen nog niet in huis? Neem dan contact met ons op, met uw adresgegevens, per e-mail via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​.

Direct na uw bestelling ontvangt u altijd uw login gegevens. Met deze code kunt u inloggen via ons platform. Heeft u uw inloggegevens niet ontvangen? Kijk in uw SPAM of reclame box van uw e-mail provider. Mocht u deze nog steeds niet kunnen vinden, neem dan even contact op met de klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be.

U kunt een nieuwe pas aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​. Vermeld hierbij al uw adresgegevens, zodat we snel een nieuwe pas voor u kunnen aanmaken.

Vraag hier een nieuw wachtwoord aan. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt een e-mail van ons met daarin een link. Let op: het opgegeven e-mailadres moet hetzelfde zijn als het e-mailadres dat is geregistreerd in uw profiel op Seniorenvoordeelkaart. Klik op de link in de e-mail en maak een nieuw wachtwoord aan.

Log in op Seniorenvoordeelkaart en ga naar uw account. Daar kunt u bij Gegevens uw inloggegevens wijzigen. Sla de wijzigingen op en u kunt het nieuwe wachtwoord direct gebruiken.

In de algemene voorwaarden is te vinden dat wij een opzegtermijn hanteren van 1 maand. U dient op te zeggen 1 maand voordat uw lidmaatschapsjaar afloopt. Als u later opzegt, wordt uw lidmaatschap pas een maand later verwerkt. Voor deze laatste periode ontvangt u nog een restant betaalverzoek van een paar euro. 

Mocht u in de veronderstelling zijn uw lidmaatschap al op te hebben gezegd, maar ontvangt u toch een nieuwe pas en een nieuw betaalverzoek, stuur een mailtje met uw bewijs van opzegging naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​.

Het kan zo zijn dat er in uw woonplaats nog geen lokale partners aangesloten zijn. Dit betekent niet dat deze er nooit zullen komen. Wij zijn iedere dag bezig met het aansluiten van nieuwe lokale partners. Houd de website dus goed in de gaten om te zien of er lokale partners in uw regio bij zijn gekomen.

Als u uw e-mailadres wilt wijzigen, kunt u uw nieuwe e-mailadres doorgeven aan onze klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be​.

Dit is helaas nog niet mogelijk. De korting- en geld terug acties zijn enkel geldig op online aankopen. Alleen wanneer er via de website van Seniorenvoordeelkaart wordt besteld, kunnen wij de aankoop registreren in uw account en kan er geld terug worden uitbetaald.

Over Seniorenvoordeelkaart

Hallo, wij stellen ons graag voor!

De Seniorenvoordeelkaart is een initiatief voor 50-plussers. Onze pas geeft onder andere toegang tot exclusieve aanbiedingen bij meer dan 4.000 webwinkels, bij 300 lokale winkels, restaurants, hotels en dagjesweg. Denk bijvoorbeeld aan hoge korting op verschillende A-merken, uw nieuwe energieleveranciers en uw nieuwe zorgverzekeraar.

…Maar er is meer!

Wij zijn een community waar 50-plussers de kern vormen. Wij zetten ons elke dag in om de belangen van onze leden te behartigen. Dit doen we onder andere door een goede, duidelijke website te bouwen en onderhouden. Daarnaast behandelen wij persoonlijk al uw vragen en opmerkingen. Daarnaast werken wij samen met (web)winkels en merken zodat we u de meest aantrekkelijke deals kunnen aanbieden.

De Seniorenvoordeelkaart is geldig bij meer dan 4.000 webwinkels, bij 300 lokale winkels, restaurants, hotels en dagjesweg

De Seniorenvoordeelkaart wordt aangeboden voor €39,95 per jaar. Dit bedrag hebben wij nodig omdat wij een niet-gesubsidieerd bedrijf zijn. Met behulp van dit bedrag kunnen wij onder andere samenwerkingen aangaan met veel bedrijven. Zo kunnen wij u als pashouder voorzien van exclusieve deals.

Met exclusief bedoelen wij écht exclusief: leden van Seniorenvoordeelkaart hebben recht op voordelen die veelal niet verkrijgbaar zijn voor niet-leden. Dit bieden wij in de vorm van geld terug acties (u krijgt na aankoop geld terug), kortingscodes en direct verrekende kortingen. Overigens is de prijs waarvoor u de pas nu aanschaft tevens de prijs die u betaalt wanneer u volgend jaar besluit te verlengen, ongeacht eventuele prijsverhogingen. Zo staat u niet zomaar voor onprettige verrassingen.

U kunt zich alleen online aanmelden voor de Seniorenvoordeelkaart. De pagina waar u zich kunt aanmelden vindt u hier. Wanneer u hier uw gegevens invult kunt u lid worden. De pas wordt hierna naar het door u opgegeven adres toegestuurd.

Seniorenvoordeelkaart biedt unieke kortingsaanbiedingen bij meer dan 4.000 webshops. Hierbij werken we met drie kortingsvormen: kortingscodes, geld terug acties en direct verrekende korting.

Kortingscodes
Bij kortingscodes geven we meteen korting wanneer u de bestelling plaatst bij een van de deelnemende webshops. Door de code toe te voegen in het bestelproces wordt de korting direct verrekend. Vervolgens betaalt u de aankoopprijs min de korting die u met uw Seniorenvoordeelkaart krijgt.

Geld terug acties
U kunt geld terug krijgen door het doen van aankopen bij Seniorenvoordeelkaart. U ontvangt bij Seniorenvoordeelkaart een bedrag van uw aankoop terug over het orderbedrag van aankopen die u doet bij de aangesloten webshops. De reden dat het mogelijk is om geld terug te krijgen over uw aankopen, is doordat Seniorenvoordeelkaart een commissie per aankoop ontvangt van de aangesloten webshops. Deze commissie delen we met u waardoor u geld op uw aankopen terug kunt ontvangen.

Direct verrekende korting
Bij direct verrekende kortingsacties is het voordeel meteen berekend in de prijs die door één van onze partners wordt aangeboden. U gaat naar de website van de desbetreffende aanbieder en de prijs die u daar vindt, is de prijs mét korting van Seniorenvoordeelkaart. Ook kan het zo zijn dat deze korting wordt verrekend op het moment dat u wat in uw winkelmandje plaatst. Bij het afrekenen ziet u vervolgens de gegeven korting. Dit is verschillend per online partner.

Contact

Bent u journalist en wilt u graag wat aan ons vragen? Wij staan u graag te woord.
We zijn te bereiken op onderstaand e-mailadres:

persvoorlichting@seniorenvoordeelkaart.be

U ontvangt binnen 24 uur een reactie van ons!

Neem contact met ons op. Geef duidelijk aan wat uw vraag of probleem is en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.