Veelgestelde vragen

Wie of wat is de Seniorenvoordeelkaart?

Hallo, wij stellen ons graag voor!

De Seniorenvoordeelkaart is een initiatief voor 50-plussers. Onze kaart geeft onder andere toegang tot exclusieve aanbiedingen bij meer dan 200 verschillende Belgische webwinkels en bij 1000 lokale winkels en restaurants. Zo is er bijvoorbeeld een flinke korting op verschillende A-merken, uw nieuwe energieleveranciers en op het tanken bij 1850 tankstations.

Dit is echter nog niet alles!

Wij zijn een gemeenschap waar vijftigplussers de kern vormen. Wij zetten ons elke dag in voor de belangen van onze leden. Dit doen we onder andere door een goede, duidelijke website te ontwerpen en deze te onderhouden. Daarnaast behandelen wij persoonlijk al uw vragen en opmerkingen. Verder werken wij samen met winkels en online shops en merken zodat we u de beste kortingen kunnen garanderen.

Waar is de Seniorenvoordeelkaart geldig?

Seniorenvoordeelkaart biedt exclusieve toegang tot speciale kortingsaanbiedingen bij meer dan 200 Belgische online winkels en bij meer dan 1000 lokale partners.

Onze Lokale Partners kut u hier vinden. Deze Lokale Partners kunnen restaurants, winkels, reisorganisaties en sportlocaties zijn. Een overzicht van de deelnemende online winkels vindt u op onze website door hier te klikken. 

Hoe wij deze kortingen aan kunnen bieden.

Wij bieden de Seniorenvoordeelkaart aan voor €29,95 per jaar. Deze kosten zijn voor ons van belang gezien wij een niet-gesubsidieerd bedrijf zijn. Met behulp van dit bedrag kunnen wij onder andere samenwerkingen aangaan met andere bedrijven. Zo kunnen wij u als kaarthouder exclusieve deals garanderen.

En met exclusief bedoelen wij écht exclusief: leden van Seniorenvoordeelkaart hebben recht op voordelen die niet verkrijgbaar zijn voor niet-leden. Deze aanbiedingen zijn er in de vorm van Geld-Terug-acties (u krijgt uw geld terug na de aankoop), kortingscodes en directe kassakorting.

Waar kan ik de Seniorenvoordeelkaart bestellen?

U kunt zich alleen online aanmelden voor de Seniorenvoordeelkaart door naar de daarvoor bestemde pagina op onze website te gaan. Deze pagina vindt u hier. Door deze in te vullen wordt u meteen lid. De kaart wordt dan verstuurd naar het adres dat u opgaf.
 

Hoe krijg ik korting bij de aangesloten webwinkels?

Seniorenvoordeelkaart biedt unieke kortingsaanbiedingen bij meer dan 200 Belgische online winkels. Hierbij werken we met drie kortingsvormen: kortingscodes, geld terug en directe kassakorting.

Kortingscodes
Bij kortingscodes krijgt u meteen korting wanneer u de bestelling plaatst bij een van de deelnemende online winkels. Door de code toe te voegen in het bestelproces wordt de korting direct verrekend. U betaalt dus de aankoopprijs min de korting die u dankzij uw Seniorenvoordeelkaart krijgt.

Geld terug
​Met geld terug krijgt u geld terug op online aankopen van de aangesloten winkels. Dit geld terug bedrag kan zowel een vast bedrag zjin op uw aankoop of een deel van het aankoopbedrag. Het geld dat u terug krijgt – de cashback – wordt op uw rekening gestort nadat de aankoop is goedgekeurd door de winkel. U krijgt hierdoor dus geld terug ná het aankopen. Om een deel van uw aankoop terug te vragen moet u het geld terug formulier invullen. Hoe de geld terug actie precies werkt staat bij 'Hoe werkt een geld terug actie?'.

Direct verrekende korting
Bij direct verrekende kortingsacties is de korting meteen verrekend in de prijs die door één van onze partners wordt aangeboden. U gaat naar de website van de desbetreffende aanbieder en de prijs die u daar ziet, is reeds de prijs mét korting van Seniorenvoordeelkaart. Verder is het mogelijk dat deze korting wordt verrekend op het moment dat u iets in uw winkelmandje legt. Bij het afrekenen ziet u vervolgens de gegeven korting. Dit kan verschillen per online partner.

Hoe werkt de geld terug actie?

Met geld terug krijgt u geld terug op online aankopen van aangesloten webshops. Om ervoor te zorgen dat uw aankoop ook bij ons in het systeem wordt geregistreerd, is het zeer belangrijk dat u een aantal stappen doorloopt. Door het volgen van die stappen, wordt achter de schermen een code toegevoegd aan uw bestelling. Op die manier kan de webwinkel ook zien dat u lid bent van de Seniorenvoordeelkaart en dat u recht heeft op korting. Wij kunnen alleen de bestellingen inzien die via onze website zijn gegaan, daarom vragen wij je of de onderstaande stappen wil doorlopen

Stap 1:
Ga naar onze website www.seniorenvoordeelkaart.be en log in met uw account.

Stap 2:
Klik op het kopje "Onze merken" en kies daar de winkel waar u graag iets wilt bestellen, als u klikt op "bekijk deze actie" rechts in het scherm dan krijgt u een extra scherm te zien met daarin de voorwaarden van deze actie, lees deze van tevoren goed door. Hier staat bijvoorbeeld in welke vergoeding u kunt verwachten of wat is uitgesloten van de korting. Ook wordt er een nieuwe pagina geopend, u gaat direct naar de webshop van deze partner. Let erop dat u hier de cookies accepteert, anders kan de partner uw aankoop niet aan ons koppelen.

Stap 3:
Kijk rustig rond en ga op zoek naar wat u graag wilt bestellen. Hier kunt u uw aankoop voldoen op dezelfde manier als u gewoonlijk een aankoop doet via een webshop. Let op: Ga niet in de tussentijd naar andere websites of sluit uw computer niet af, dan wordt de aankoop niet geregistreerd! Als u dan toch nog twijfelt of u wilt eerst extra informatie opzoeken, dan kunt u daarna voor de zekerheid weer bij stap 1 beginnen.

Stap 4:
Vul het Geld Terug formulier in zoals staat aangegeven. Tip: controleer uw IBAN nummer goed, als wij het verkeerde nummer toegestuurd krijgen kunnen wij het geld niet naar u overmaken. U kunt het bedrag na ongeveer 30 dagen op uw rekening verwachten. Dit is afhankelijk van het aantal dagen dat u het product retour kunt sturen, dit is per webshop verschillend.

Welke lokale winkels zijn er bij jullie aangesloten?

Met de Seniorenvoordeelkaart kunt u bij meer dan 1.000 fysieke winkels door heel België met korting winkelen. Deze lokale partners kunt u op twee manieren vinden. De eerste manier is door hier te klikken. Hier kunt u onze lokale partners. De tweede manier is als u naar onze website gaat en klikt op 'Bekijk alle kortingen' en vervolgens klikt op ‘in de buurt’ dan ziet u op een kaart waar bij u in de buurt de aangesloten partners zich bevinden. Dit kunt u niet alleen van uw woonplaats bekijken maar van heel België. 

Hoe ontvang ik korting bij de lokale partners?

Als u gaat winkelen bij een lokale partner van de Seniorenvoordeelkaart is het noodzakelijk dat u uw kaart bij heeft tijdens het winkelen. U moet deze laten zien op het moment dat je gaat afrekenen. De kortingen per lokale partner verschillen altijd. Bij de ene partner krijgt u een kortingspercentage en bij de ander altijd een vast bedrag aan korting en bij weer een ander een gratis kopje koffie. Bekijk van te voren de actie op onze website zodat u weet op welke kortingen u recht heeft.

Ik heb geen korting gekregen bij een lokale winkel die wel bij jullie aangesloten is, wat nu?

Mocht het zo zijn dat u bij een van onze lokale partners bent wezen winkelen maar u heeft niet de korting ontvangen waar u wel recht op heeft met je Seniorenvoordeelkaart. Dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij verwerken uw opmerking in ons systeem en wij contacteren de desbetreffende partner. U kunt contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be.

Hoe krijg ik korting bij mijn nieuwe energieleverancier?

Leuk dat u interesse heeft in onze energiedeal bij Mega! Bij de Seniorenvoordeelkaart kunt u, naast alle online en lokale voordelen, gemakkelijk besparen met deze aanzienlijke korting. In samenwerking met Mega bieden wij u de mogelijkheid om flink te besparen op uw energiecontract. U krijgt gegarandeerd €40 korting op uw elektriciteit- en €40 op uw gasaansluiting. 

Wat een mooie korting! Hoe gaat dit in zijn werking?
Mega regelt uw overstap vanaf uw huidige leverancier. Dit houdt in dat zij uw huidige contract opzeggen en uw overstap volledig in handen nemen. U hoeft dus niets meer te regelen met uw huidige leverancier!

Mega biedt altijd groene stroom. Zo bent u verantwoord bezig terwijl u tegelijkertijd flink bespaart!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Op het moment dat u wilt inloggen komt u er achter dat je jouw wachtwoord niet meer weet. Vervelend maar dit is ook makkelijk op te lossen. Op het moment dat u uw wachtwoord bent vergeten klikt u op de blauwe woorden 'Wachtwoord vergeten?'. Als u dit heeft gedaan komt u op een andere pagina terecht waar u uw e-mailadres in kunt vullen. Wij mailen u vervolgens een link door. Klik op deze link en stel eenvoudig een nieuw wachtwoord in. 

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Op het moment dat u bent ingelogd kunt u eenvoudig uw wachtwoord wijzigen door rechtsbovenin beeld op je naam te klikken. Er verschijnt een menu en daar staat tussen 'Wijzigen wachtwoord', klik hierop. U wordt doorgestuurd naar een pagina waar u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. U vult eerst uw oude wachtwoord in en vervolgens uw nieuwe wachtwoord. Klik op 'Wachtwoord wijzigen' om uw nieuwe wachtwoord definitief in te stellen.

Ik heb de Seniorenvoordeelkaart aangevraagd, wanneer kan ik deze thuis verwachten?

We proberen aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Normaalgezien ontvangt u de kaart binnen de 4 werkdagen. De kaart na 5 werkdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op per e-mail via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be. 

Ik heb de Seniorenvoordeelkaart aangevraagd, maar geen inlog gegevens ontvangen?

Na uw bestelling ontvangt u uw gegevens via een e-mail. Met deze code kunt u inloggen op ons platform. Heeft u uw inloggegevens niet gekregen? Kijk dan eens in uw SPAM of reclame box van uw e-mail provider. Mocht u de gegevens nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be.

Ik ben mijn kaart verloren

U kunt een nieuwe kaart aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be. Vermeld zeker al uw adresgegevens, zo kunnen we vlug een nieuwe kaart maken.

Ik heb een nieuw betaalverzoek ontvangen terwijl ik al heb opgezegd, waarvoor is deze?'

In de algemene voorwaarden is te vinden dat wij een opzegtermijn hanteren van 1 maand. U dient op te zeggen 1 maand voordat uw lidmaatschapsjaar afloopt. Als u later opzegt, wordt uw lidmaatschap pas een maand later verwerkt. Voor deze laatste periode ontvangt u nog een restantbetaalverzoek van een paar euro. 

Ik heb al eerder opgezegd, toch wordt mijn lidmaatschap verlengt, hoe kan dat?

Mocht u in de veronderstelling zijn uw lidmaatschap al op te hebben gezegd, maar ontvangt u toch een nieuwe kaart en een nieuw betaalverzoek, stuur een mailtje met uw bewijs van opzegging naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be.

Klopt het dat er in mijn woonplaats geen lokale partners te vinden zijn?

Het kan zo zijn dat er in uw woonplaats nog geen lokale partners aangesloten zijn. Dit betekent niet dat deze er nooit zullen komen. Wij zijn iedere dag bezig met het aansluiten van nieuwe lokale partners. Houd de website dus goed in de gaten om te zien of er lokale partners in uw regio bij zijn gekomen.

Persvoorlichting

Bent u journalist en wilt u graag wat aan ons vragen? Wij staan u graag te woord.
We zijn te bereiken op onderstaand e-mailadres:

persvoorlichting@seniorenvoordeelkaart.be

U ontvangt binnen 24 uur een reactie van ons!